“Content marketing av equity stories till aktiemarknaden”
Att nå ut till nya investerare är för de allra flesta bolag förknippat med en kostnad. Det finns flera anledningar till att prislappen för små och medelstora bolag blir hög, och ofta kanske för hög, tex:
- att paketeringen inte är intresseväckande
- kvartalsfokus på bankanalys
- brist på storytelling
- snävt fokus på pressmeddelanden
- att distributionen inte är effektiv
- dyra IR/PR-aktiviteter
- låg räckvidd på bankanalys, särskilt mot nya investerare
På Emergers använder vi en kombination av intresseväckande ekonomijournalistik, aktieanalys och en aktiv distributionsstrategi på sociala medier för att nå ut med budskapen om de bolag vi bevakar.
Bevakningen sker i en mix av journalistiska artiklar, intervjuer med ledningen, videoreportage, event och fördjupande aktieanalys med prognoser och värderingsresonemang. Allt för att skapa en låg tröskel för investerare att lära sig om nya bolag, och samtidigt erbjuda möjlighet till fördjupning.
Vi är Emergers
Johan Widmark
Analytiker och skribent
johan@emergers.se
- 15 års erfarenhet som aktieanalytiker
- 8 år uppdragsanalys på bank
- Ekonomijournalist på Veckans Affärer och Affärsvärlden.
Jonas Malmborg
Skribent
jonas@emergers.se
- 17 års erfarenhet som ekonomijournalist
- Ekonomijournalist på Veckans Affärer, Affärsvärlden och SvD.
- PR-rådgivare
För våra bolagskunders del erbjuder vi en tydlig paketering som omfattar både innehållsproduktion och distribution, med tydlig kontinuerlig avrapportering om spridning och räckvidd. Tack vare den intresseväckande utformningen på vårt material kan vi med små medel nå ut till tusentals intresserade investerare.
Kontakta oss för ett samtal om vad vi kan göra för ert bolag.
Specialrapport! Få institutionella investerare till ert bolag!
Fyll i din e-postadress nedan, för att ladda ner en pdf med vår Specialrapport om hur unga tillväxtbolag bäst attraherar institutionella investerare.
För att ta del av våra nyhetsbrev och analyser, fyll i din e-postadress nedan.