“Content marketing av equity stories till aktiemarknaden”
Att nå ut till nya investerare är förknippat med en kostnad, men inte en så stor kostnad som de flesta tror. Det finns flera anledningar till att prislappen för små och medelstora bolag ofta blir hög, tex.
- att paketeringen inte är intresseväckande (kvartalsfokus på bankanalys, brist på storytelling, snävt fokus på pressmeddelanden)
- att distributionen inte är effektiv (dyra IR/PR-aktiviteter, låg räckvidd på bankanalys).
På Emergers använder vi en kombination av intresseväckande ekonomijournalistik och en aktiv distributionsstrategi på sociala medier för att nå ut med budskapen om de bolag vi bevakar.
Bevakningen sker i en mix av journalistiska artiklar, intervjuer med ledningen, videoreportage, event och fördjupande aktieanalys med prognoser och värderingsresonemang. Allt för att skapa en låg tröskel för investerare att lära sig om nya bolag, och samtidigt erbjuda möjlighet till fördjupning.
Aktiv räckviddsbearbetning på sociala medier
På grund av den intresseväckande utformningen på vårt material kan vi med små medel nå ut till tusentals intresserade investerare.
För våra bolagskunders del erbjuder vi en tydlig paketering som omfattar både innehållsproduktion och distribution, med tydlig kontinuerlig avrapportering om spridning och räckvidd.
Kontakta oss här för ett samtal om vad vi kan göra för ert bolag.
Jonas Malmborg
Chefredaktör och Ansvarig utgivare
0739196641
jonas@emergers.se
För att ta del av våra nyhetsbrev och analyser, fyll i din e-postadress nedan.